Általános szerződési feltételek

(ÁSZF)

Melyek („Szerződés”) vonatkoznak egyrészről a RoseMom Kft.-re (székhely: 1164 Budapest, Vágás utca 48. 1., adószám: 25987126-2-42), a www.rosemom.hu elnevezésű weboldal (továbbiakban: „weblap”, „weboldal”, „webshop”, „webáruház”) üzemeltetőjére (továbbiakban „Üzemeltető”, „Szolgáltató”, „Webáruház”, „Webshop”), másrészről a weblap látogatóira, használóira, a weblapon keresztül rendelést leadókra, a weblapon hirdetett szolgáltatásokat bármilyen módon megrendelőkre vagy hírlevélre feliratkozókra (továbbiakban „Megrendelő”, „Megbízó”, „Látogató”), együttesen: „Felek”-re.

I. A weboldal használata, annak szabályai, a szabályok megszegésének következményei

A weboldal használtára bármilyen cselekvőképes személy jogosult. Azonban annak tartalma, ide értve kifejezetten, de nem kizárólag a szakmai és jogi vonatkozású elemeket, például fotók, videók, egyéb hanganyagok vagy letölthető dokumentumok, szerzői jogvédelem alatt állnak. Azok felhasználása, terjesztése vagy megosztása tilos, kivéve, ha az Üzemeltető ehhez írásban nem járul hozzá. Ez esetben a hozzájáruláskor kikötött feltételek mentén szabad felhasználni a szóban forgó tartalmi elemeket, tartalmakat.

A fentiek be nem tartása törvénysértésnek minősül, és a törvénysértő személynek (vagy cégnek) A/4-es oldalanként vagy képenként nettó 50 000 forintnyi kötbért köteles fizetnie, mely a törvénysértés kezdetétől 8 napon belül esedékessé válik. (1 oldal, mint mértékegység: egy A4-es oldal, 12-es betűméret mellett, Times New Roman betűtípussal.) Késedelmes megfizetés esetén a késedelmi kamat megkezdett naponként 1 000 forint.
A fentiek hatálya kiterjed még: az Üzemeltető által működtetett, a témába közvetlenül vagy csak áttételesen kapcsolódó egyéb offline vagy online felületeire is. Például, de nem kizárólag: kiadványok, társoldalak, social media oldalak vagy csoportok (Facebook, Pinterest, Instagram. stb.), az Üzemeltető által tartott előadások anyagai, blog bejegyzések.

A RoseMom márkanév és a RoseMom logo, valamint a logo egyes változatai a Szolgáltató szerzői jogi védelem alá tartozó kizárólagos tulajdonát képezik.

Fentiektől eltérni kizárólag az Üzemeltető által adott írásos engedély birtokában szabad, vagy a jelen ÁSZF rendelkezéseit felülíró esetleges egyedi szerződésben foglaltak szerint.

Egyebekben a weboldal használata ingyenes.

 II. Kapcsolat, kapcsolattartás, adatok, adatkezelés

Üzemeltető, ha a Látogató ehhez hozzájárul, hírlevelet küldhet, levelezőlistára való feliratkozást követően információkat küldhet vagy promóciókról tájékoztathat, kapcsolat-felvételi form-on keresztül kapcsolat felvételi lehetőséget tesz lehetővé. Az ezekre való feliratkozás vagy ezek használatuk során Látogató kifejezetten elfogadja az Adatkezelési szabályzatot és az abban foglaltakat.

A fentiek során Látogatónak az Adatkezelési szabályzatban foglaltakhoz kell hozzájárulnia.

A kapcsolattartással kapcsolatos további információkról rendelkezik még: IX. pont.

III. A megrendelés, a szolgáltatás és a teljesítés tárgya és menete

3.1 Vásárlás. A webshopban feltüntetett termékeket és szolgáltatásokat elektronikus úton leadott megrendeléssel lehet megvásárolni. A megrendelésre vonatkozó szabályokat a jelen szerződés szabályozza.

3.2.1. A termékek. A webshopban megtalálható termékek:
- kismama ruházati és kiegészítő termékek

 A termékek között vannak nem raktáron lévő (RENDELÉSRE) és/vagy előre legyártott termékek, azok a megrendelést követően, a Megrendelő kifejezett kérésére, egyedileg készülnek el. Az egyes termékek tulajdonságai, valamint a kidolgozás módja a termékek leírásánál vannak feltüntetve – a szín, minta vagy az anyag kivételével. Az egyedi kidolgozás miatt két „ugyanolyan” termék között is lehetnek eltérések. A szín, minta vagy anyag kiválasztása pedig a megrendelés során opcionálisan kerül kiválasztása a Megrendelő által, a Megrendelő kifejezetten kérésére. Ez utóbbiak az épp rendelkezésre álló kollekcióból választhatóak ki. A választható szín, minta vagy anyagok naprakészen tartásáért a Szolgáltató mindent megtesz, ugyanakkor azokért felelősséget vállalni nem tud. Ennek legfőbb oka, hogy az adott színű, mintájú vagy anyagú alapanyagok fogyása akár óráról órára is változhat a beérkező megrendelések függvényében.

A Rendelésre megjelölésű exkluzív estélyi és menyasszonyi ruhánk egyedi rendelésre kaphatóak, amely esetén a Megrendelő a termék árának 30 % -ának megfelelő összegű előleg fizetésére köteles. Az előlegfizetés banki átutalással előlegbekérő alapján történik, amelyet a Szolgáltató a megrendelést követően küld meg emailen Megrendelő részére.

A fentiekből adódó, a garanciára és jótállásra vonatkozó további részletekről a IV. pont rendelkezik.

A fentiekből adódó, a megrendelés elfogadására és visszaigazolására vonatkozó további részletekről a 3.3 pont rendelkezik.

3.2.2.A szolgáltatások. A webáruházban megrendelhető szolgáltatások:

- Csomagolás. Szolgáltató logóval ellátott igényes papírdobozban vagy táskában küldi ki a megrendelt termékeket. A csomagolásért a Szolgáltató nem számol fel külön díjazást.

3.3 A megrendelés. Megrendelő webáruházban a rendelésre termékek kivételével bármely, terméket a kosárba tudja tenni. A leadott rendelést (ajánlatot) követően a rendszer automatikus visszaigazoló üzenetet fog küldeni Megrendelőnek a rendeléséről, annak részleteiről, többek között a rendelési számról, választott fizetési módról és szállítási módról, a szállítási és számlázási címről, a termék nevéről, cikkszámáról mennyiségéről, valamint a fizetendő összegről, amely már a szállítási költséget is tartalmazza. Amennyiben a Megrendelő a banki átutalás fizetési módot választja, a visszaigazoló emaile követően Szolgáltató egy újabb emailben előlegbekérőt küld a Megrendelő részére. A második visszaigazoló email után a Megrendelő még elállhat a megrendelésétől, de ezt emailen köteles Szolgáltató részére jelezni. Amennyiben 48 órán belül nem jelez vissza, a megrendelés véglegesítésének minősül, így attól elállni már nem lehet.

Amennyiben valamilyen oknál fogva Szolgáltató nem -, vagy csak részben tudja teljesíteni a megrendelést, lehetőleg írásban felveszi a kapcsolatot Megrendelővel. Ilyen eset lehet például, de nem kizárólag, ha a kiválasztott szín-, anyag – vagy minta időközben elfogyott, ha előre nem látható túlterheltség miatt a soron kívüli kiszolgálást Szolgáltató nem tudja vállalni stb. Ez esetben Megrendelő visszaléphet a megrendeléstől Szolgáltató pedig az előre utalt vagy online, bankkártyával kifizetett összeget köteles 8 napon belül visszautalni Megrendelő részére.

Sürgős esetben, felárért, soron kívüli teljesítés is lehetséges. Ennek részleteiről és feltételeiről Megrendelő a IX. pontban megadott, egyben Ügyfélszolgálati elérhetőségeken tájékozódhat.

A szerződés megrendelésre vonatkozó része a Megrendelő részéről a megrendelés elküldésével, Szolgáltató részéről a visszaigazoló e-mail elküldésétől számított legkésőbb 48 óra múlva lép hatályba.

Az egyes termékeket a megrendelés előtt a (virtuális) Kosárba kell tenni az erre utaló gomb megnyomásával, mely minden termék saját oldalán megtalálható. A Kosár ikonra kattintva tekinthető meg a Kosár tartalma, illetve kedvezményre jogosító kupon is itt érvényesíthető.

A Pénztár gombra kattintva lesz mód megadni a számlázáshoz és a házhoz szállításhoz szükséges adatokat –vagy be lehet jelentkezni, ha a Megrendelő már regisztrált. Szintén itt választható ki a választott fizetési - és szállítási mód. Továbbá, ugyanitt kerül feltüntetésre a teljes fizetendő összeg is. Végül, de nem utolsó sorban, ha Megrendelőnek a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen megjegyzése van, vagy valamilyen pontosítást szeretne, itt hagyhat üzenetet is Szolgáltatónak.

Az egyes termékek oldalain a termék bruttó, általános forgalmi adót tartalmazó ára került feltüntetésre.

Megrendelés leadásához nem szükséges a regisztráció, de ajánlott. A rendelés során az alábbi adatok megadása szükséges:

- számlázási cím:

Név vagy cégnév

Cím vagy székhely (Ország, Irányítószám, Város, Utca, Házszám, emelet, ajtó, egyéb, pl. kapucsengő)

E-mail cím

Telefonszám

Adószám

 

- szállítási cím (amennyiben eltér a számlázási címtől):

Név vagy cégnév

Cím

Kapcsolattartó vagy átvételre jogosult adatai (név, telefonszám)


A Webáruházban tett megrendelést Szolgáltató csak akkor tudja teljesíteni, ha a Megrendelő a Pénztár oldalon található mezőket maradéktalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Webshop felelősséget nem vállal. A hibásan vagy hiányosan megadott információkból eredő szállítási vagy egyéb többletköltségek Megrendelőt terheli, az ebből adódó károkért Szolgáltató nem felelős.

A megrendeléskor ki kell választani a szállítási módot és a fizetési módot. Ezekről a 3.4 és a 3.5 pontok rendelkeznek.

Az egyes szolgáltatások megrendelése a fentiektől eltérhet. Erről Megrendelő a webshop megfelelő oldalain kaphat naprakész és teljes körű információt és tájékoztatást.

3.4 Szállítás. A megrendelt termék Megrendelőhöz való eljuttatása házhozszállítással vagy személyes átvétellel történik.

Személyes átvételre a Megrendelő bemutató termében a 1065 Budapest, Hajós utca 41. szám alatti bemutató teremben van lehetőség. A személyes átvétel ingyenes.

A házhozszállítást a DPD Hungaria Kft. futárszolgálat teljesíti. A DPD adatvédelmi nyilatkozata ITT tekinthető meg.

A házhozszállítás díját a Pénztár felületen a rendszer automatikusan hozzáadja a számla végösszegéhez.

Az egy adott Megrendelő által ugyanarra a címre, de külön leadott megrendelésekre külön szállítási költség kerül felszámolásra. Amennyiben Megrendelő ennek tényét jelzi az Ügyfélszolgálaton, és az előző megrendelések még nem kerültek kiküldésre, úgy több rendelés összevonható, azzal, hogy amennyiben egy összevont rendelés tömege és/vagy térfogata átlép egy bizonyos szintet, úgy az összevonás ellenére az együttes méret – vagy tömegnövekedés miatt a szállítási költség is növekedhet.
Magyarország területén szállítása díjunk 1500,- Ft.

A szállítási költség változtatásának-, valamint mértékének egyedi elbírálás alapján történő módosításának jogát Szolgáltató fenntartja.

A termék kézbesítésének időpontja változó lehet, különös tekintettel a beérkező megrendelések mennyiségére. Így a Szolgáltató a kézbesítés időpontját alap esetben a megrendelés elfogadásáról szóló e-mail küldésétől számított 14 munkanapban határozza meg, azzal a kitétellel, hogy ez az aktuális körülményektől függően változhat, továbbá mindent megtesz, hogy ez az idő a lehető legrövidebbre csökkenjen. Amennyiben az előzőekben meghatározotthoz képest megnövekedett szállítási idő várható, erről Megrendelőt még a megrendelés elküldése előtt, a webshopban tájékoztatja a Szolgáltató.

Szolgáltató csak hozzávetőleges szállítási időintervallumot tud megadni, tekintettel arra, hogy a kézbesítése a belföldön történő termék futárszolgálat általi felvételét követő munkanapon történik.

A megrendelőt a futárszolgálat emailben értesíti a kézbesítés napjától a küldemény csomagszámáról, a feladó, valamint a címzett adatairól. Amennyiben a kiszállítás napja nem megfelelő a Megrendelő számára, az emailben szereplő link segítségével át tudja ütemezni a kézbesítés napját.

Sikertelen kézbesítés esetén a futárcég ingyenes másodszori és harmadszori kézbesítési kísérletet tesz. Amennyiben a harmadik kézbesítés is sikertelen, a Futárcég visszaküldi a terméket a Szolgáltató részére. Minden további kézbesítési kísérlet 1500 Ft, amely Megrendelőt az eredeti költségein felül terheli.

Megrendelő az aktuális, naprakész szállítási vagy kézbesítési díjakról a Webáruházban tájékozódhat.

Feláras, soron kívüli vagy sürgősségi kézbesítés lehetőségéről és áráról a webáruház elérhetőségein lehet érdeklődni.

Az egyes időszakos akciók keretein belül a házhozszállítás díja, bármekkora összegű rendelés esetén ingyenes lehet.

3.5 Fizetés. A webáruházban értékesítésre kínált termékekért/szolgáltatásokért fizetni lehet előre utalással, online bankkártya elfogadással és utánvéttel. Az online bankkártyás fizetés az OTP Mobil Kft. által üzemeltette Simple Pay rendszeren keresztül lehetséges.

 A Szolgáltató alanyi adómenetes, így weboldalon fennlévő árak az Áfát nem tartalmazzák.

 Személyes átvétel esetén a Megrendelő plusz költséget nem számol fel.

 Online bankkártyás fizetés esetén a Visa, MaterCard, Visa Electron, Maestro típusú bankkártya használható. Az online fizetésről részletesebb tájékoztató Vásárlóknak - Simplepay.hu linkre kattintva érhető el.  Figyelem! A Maestro és Visa Electron kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát. Amennyiben a kibocsátó bank engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes elfogadni.

 Szolgáltató, minden megrendelést követően, a magyar számviteli törvényeknek megfelelően kiállított számlát a csomagban vagy a csomaggal juttatja el Megrendelőnek.

 

IV. Garancia, vis major

4.1 Elállás.  Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Webshopban a „pre-order” megjelölésű termékekre, legalábbis jelentős részükre a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja szerint nem vonatkozik a 20. §.-ban tárgyalt 14 napos elállási jog.

 

A Megrendelő az egyéb (nem „pre-order” megjelölésű termék) megrendelés esetén 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni megrendelésétől.

Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

számított 14 nap.

 

Amennyiben a megrendelő az elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

RoseMom Kft.
1164 Budapest, Vágás u. 48/1.
e-mail:
info@rosemom.hu

Ebből a célból felhasználhatja a honlapról letölthető elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

 

A Megrendelőt a szerződés megkötésének, azaz a megrendelés napja és a termék kézhezvétele közötti időszakban is megilleti az elállás joga.

A vásárló az elállási szándékát a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozatminta útján is közölheti. Az e jogszabályon alapuló elállást megindokolni nem kell.

Írásban történő elállás esetén Felek határidőben érvényesítettnek tekintik, ha a vásárló elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. Elállás esetén a terméket a vásárló az elállás közlését követő 14 napon belül bontatlan vagy bontott állapotban köteles visszajuttatni a Webshophoz. Felek határidőt megtartottnak tekintik, amennyiben a Megrendelő igazolja, hogy a terméket a határidő utolsó napjáig postára adta vagy futárszolgálatnak átadta. Utánvéttel visszaküldött terméket Szolgáltató nem vesz át. Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik.

Amennyiben Megrendelő eláll a szerződéstől, Szolgáltató legkésőbb a Megrendelő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszautalja a termék vételárát a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra. A visszatérítés vonatkozik a termék Megrendelő részére történő kiszállítási költségekre is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a Megrendelő nem élt elállási jogával, valamint, ha a Megrendelő nem a legkevésbé költséges, vagy a szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást kért. Ez esetben a többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni. A Szolgáltató azonban jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg a visszaküldött terméket kézhez nem kapta, vagy a Megrendelő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Ez esetben a Szolgáltató a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Amennyiben a vásárló nem a jelen ÁSZF és a jogszabályok szerint közli és gyakorolja elállási jogát, úgy a Webshop a vételárat nem téríti vissza. Azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van az elállás tárgyát képező termék visszaküldésére a Megrendelő részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei Megrendelőt terhelik.

4.2 Kellékszavatosság. Megrendelő a termék átvételétől számított 1 éven belül élhet kellékszavatossági jogával, azon garanciális események vonatkozásában, melyek olyan termékhibákra vonatkoznak, melyek már a termék átvételekor is fennálltak. (A Szolgáltató hibás teljesítése)

Jogos esetben a Megrendelő kérhet kijavítást vagy cserét. Amennyiben ez nem lehetséges, vagy aránytalan költséggel járna Szolgáltató részére, úgy lehetőség van a hiba mértékében arányosan árleszállításra vagy a hibát a vállalkozás költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Csere esetén újra kezdődik az 1 éves kellékszavatossági helytállást előíró időszak.

Javítás esetén csak a javított hibára kezdődik újra a fenti 1 éves időszak.

Leszállítás esetén a kifogásolt hiba miatt Szolgáltató újabb garanciális helytállásra nem kötelezhető.

Legfeljebb háromszori csere vagy javítás után Felek a szerződéstől való elállást kötik ki.

Megrendelő az észlelt hibát köteles haladéktalanul, de legfeljebb 2 hónapon belül jelezni Szolgáltató részére. Amennyiben ez elmarad, és a hibából a terméken további értékcsökkenés következik be, annak megtérítésére és javítására Szolgáltató nem köteles.

A termék átvételétől számított 6 hónapon belül jelzett hiba esetén vélelmezni kell, hogy az adott hiba már a teljesítést pillanatában is fennállt, kivéve, ha ez a vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. Szolgáltató mentesül a szavatossági helytállás alól, ha a vélelmet megcáfolva bizonyítja, hogy a termék hibája Vevő részére történő átadást követően -, vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából adódóan keletkezett. A teljesítés utáni hat hónap elteltével a bizonyítási teher megfordul, azaz vitás helyzetben Megrendelőt terheli bizonyítási teher.

Amennyiben Megrendelő kellékszavatossági jogával kíván élni, akkor ezt megteheti a Szolgáltató felé valamely módon, lehetőleg írásban való közléssel, Szolgáltató Ügyfélszolgálati elérhetőségein. Ebbe bele kell foglalnia, hogy mi a kellékszavatossággal kapcsolatos észrevétele és igénye. Ezt követően erről Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel. A kellékszavatossági joggal való élés jogosságának kivizsgálásra Szolgáltatónak 30 napja van – de igyekszik ezt a lehető leghamarabb megtenni. Amennyiben a vizsgálat eredménye Megrendelő részére pozitív eredménnyel zárul, Szolgáltató minden további vizsgálat és tájékoztatás nélkül helytáll a kellékszavatossági jog gyakorlása során. Amennyiben a kivizsgálás eredményét Megrendelő vitatja, úgy a IX. pontban leírtak szerint kérhet jogorvoslati segítséget.

4.3 Termékszavatosság. Ingó dolog (jelen esetben: a webshopban megtalálható termékek) hibája esetén Megrendelő élhet a termékszavatosság jogával is a 4.2-es pontban részletezett jogával szemben. Ez esetben Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Hibás a termék, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Megrendelő termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.

Rólunk röviden

Twitter

Facebook